• Kruizas Karibų jūroje ir kiti nuotykiai |
    • 2020 03 10

Ar girdėjote tokią teoriją, kad pailsėjusio žmogaus darbo efektyvumas išauga net kelis kartus. Visiems reikia atostogų, bet, koks gėris yra turėti ilgas atostogas, supratau tik po šitos kelionės. Ar žinote tą jausmą, kai grįžti po atostogų ir atrodo net kaulus laužo, kaip nesinori eiti į darbą. Tai ne todėl, kad poilsis nebuvo kokybiškas, o todėl, kad jo buvo per mažai. Ilsėkitės tiek, kad darbo pasiilgtumėte, tuomet Jums tikrai nekils tokių problemų. Kiek byloja mano patirtis, savaitės tokiam pilnam „atsijungimui“ tikrai neužtenka. Smagu yra ekspromtu šokti į kokį lektuvą ir pasidaryti sau „short escape“ nuo kasdienybės, bet tai labiau laisvalaikio praleidimas, nei poilsis. Būtent todėl paskutiniu metu ir pastebime ilgų ir tolimesnių atostogų tendenciją, kai žmonės net mėnesį ar daugiau praleidžia kitoje šalyje. Tokias atostogas susiplanavau ir aš. Kadangi keliavome su vaikais, pirmiausias klausimas, kuris visiems iškyla – kaip mokykla??? Kelionės laiką taikiau žiemos atostogoms, bet, žinoma, jų neužteko, todėl dukra tiesiog dvi savaites neėjo į mokyklą. Apie pasekmes pakalbėsime kiek vėliau, bet nemanau, kad jos nebus itin skausmingos. Mano subjektyvia nuomone, kelionės lavina vaikus ir jų akiratį, o šiuo atveju net ir anglų kalbos žinias, manau, pajudino gerąja linkme.

Kelionę pradėjome New York‘e, būtent ten nusileidome. Keliaudami į Ameriką, visada į maršrutą įtraukiame Bostoną, kadangi ten gyvena mūsų labai šaunūs draugai. Su jais tiesiog negalime nepasimatyti, net jeigu galutinis kelionės tikslas yra kitur. Pakeliui į Bostoną užsukome į legendinę Times Square. Jau esame ten buvę, bet norėjome parodyti mažiukiui, kuris Amerikoje lankėsi pirmą kartą. Tiesą sakant, nieko ten toje gatvėje nėra ypatingo, išskyrus įspūdingo dydžio (ir kainos) reklamas, žinoma, visgi tai yra vieta, kurioje privalai „užsičekinti“ bent kartą gyvenime ;)

Bostone praleidome porą dienų. Kai draugai manęs klausdavo, ką norėsime aplankyti, atsakydavau labai trumpai – JUS! Todėl jokių ypatingų planų neturėjome, tiesiog bendrauti ir būti kartu. Na, nebent dar į porą parduotuvių užsukti seilę pavarvinti nuo nuostabių dekoracijų gausos. Slankiojau tarp lentynų ir verkiau krokodilo ašaromis, kaip norėčiau būti dekoratore Amerikoje. Kainos prieinamos, o galimybės kurti beribės. Žygiuoji per eilinę parduotuvę ir matai prieš save pinteresto paveiksliukus. Fantazija pašėlsta, bet tuomet suvoki, kad turi tik kelis lagaminus, į kuriuos visi tie vaizdai aiškiai nesutilps.

Pasisvečiavę pas draugus, pakėlėme sparnus į Orlando. Orlando – tai neabejotinai pramogų sostinė, 90 procentų keliautojų ten vyksta linksmybių, kurių tikrai netrūksta, BET tų linksmybių kaina labai kandžiojasi. Disney pasaulis turi ten net 5 parkus, visi jie milžiniški ir, be abejonės, įspūdingi, bet viena diena pramogų mūsų šeimai atsiėjo virš 500 USD. Norite linksmintis dvi dienas arba aplankyti du parkus? Prašome – jau virš 1000 USD. Kai kurios šeimos visoms atostogoms tik tiek išleidžia J

Ilgai galvojome, kurį parką pasirinkti ir visgi likome prie klasikinio Magic Kingdoom varianto su žymiąja Disnėjaus pilimi ir peliuku Mikey. Ar verta buvo mokėti tokius pinigus? Liežuvis neapsiverčia pasakyti, kad ne, nes tai, ką sukurė Disnėjus, išties yra protu sunkiai suvokiama, bet yra ir nemažai niuansų. Pirmiausiai, yra nenormaliai daug žmonių. Vėliau paklausėme vietinių, ar taip užtaikėme dėl to, kad lankėmės sekmadienį? Oi, sakė, don‘t worry, its always the same. Disneylandui nėra tokios sąvokos kaip savaitgalis, ten nuolat plūsta minios žmonių. Pamenu, kai lankėmės Paryžiuje, tikrai realiai pajutome, kad ne sezono metu atvykome (buvo gan ankstyvas pavasaris), spėjome net du parkus per vieną dieną apibėgti. Tuo tarpu Floridoje nėra ne sezono, taigi didžioji laiko dalis tiesiog sprogo stovinėjant eilėse. Ką galėčiau patarti lankantis Disnėjaus parke, kad apsilankymas būtų efektyvesnis? Nieko! Neįmanoma išbandyti visko, ką siūlo ši stebuklinga vieta, per vieną dieną. Tiesiog reikia su tuo susitaikyti. Laikas tiksi ir vienu momentu net prasideda lengva panika, nes rodos norisi pasiklonuoti :D Galiausiai viską vainikuoja pasakiško grožio pasirodymas – šviesų ir fejerverkų šou. Esu mačiusi panašų Paryžiuje, bet šitas atėmė žadą, užlaikė kvepavimą ir galutinai pribaigė. Tikriausiai būtent tuo momentu atėjo suvokimas, už ką mes tiek pinigų sumokėjome. Aktoriai, šokėjai, personažai, šviesos ir garso profesionalai, pirotechnikai, net paprastas aptarnaujantis personalas – visi čia atsiduoda visu 100 procentu. Jie realiai kuria pasaką. Čia nepamatysi nei vieno „chalturščiko“, viskas nuo šypsenos iki apsikabinimo yra tiek atidirbta, kad kartais net džiaugsmo ašarą išspaudžią, kiek tu įsijauti į tą stebuklų pasaulį.

Beje, pats Orlando miestas irgi vertas apsilankymo. Jaukus ir mielas. Pačiame miesto centre didžiulis ežeras su išpuoselėtomis gulbėmis ir kitais paukščiais. Orlando praleidome visą dieną tiesiog slampinėdami be jokio konkretaus tikslo. Vien tik parke nemažai užtrūkome, o vaikštinėdami gatvėmis aptikome įvairių meno kūrinių.

Iš Orlando automobiliu važiavome į Miami ir čia prasidėjo pagrindinis mūsų nuotykis – kelionė kruiziniu laivu. Tiesą sakant, mums tai buvo visiškai nauja patirtis. Vaikai jau seniai svaigo apie didžiulius kruizinius laivus, kuriuos matydavo uostuose, keliaudami po Europą, bet manęs tai neviliojo, nes jau esame nemažai kur buvę ir matyti tuos pačius miestus neatrodė patraukli alternatyva. Visai kas kita Karibų jūros salynas, tai patrauklus būdas per gana trumpą laikotarpį aplankyti daugiau šalių ir pajusti Karibų dvasią.

Neturėjau jokios išankstinės nuomonės apie kruizus. Kadangi esu jautri jūros ligai, bijojau, kad mane užsups ir svajonių atostogos virs košmaru, tačiau to neįvyko, nors ir laivas, kaip paskui sužinojome, buvo pakankamai nedidelis. Kartais bangavimas iš tiesų jautėsi, kelis kartus net gėriau vaistus nuo jūros ligos dėl šventos ramybės, bet bendrai paėmus tai nesugadino poilsio kokybės.

Kita baimė buvo, kad sausumoje turėsime mažai laiko. Kartais pažiūrėdavau į tvarkaraštį ir nesuprasdavau, kaip gali užtekti tiek mažai laiko kažką pamatyti, bet reikia pripažinti, kad grafikas ne iš piršto laužtas ir laiko tikrai viskam užtenka. Tuo labiau, kad mes neplanavome jokių ilgesnių ekskursijų. Pasiklausę patarimų, nusprendėme ekskursijų iš viso atsisakyti, nes važiuojant kažkur toliau, nemažai laiko praleidi autobuse ir atimi iš savęs galimybę patirti tikrus nuotykius ir pajusti šalies dvasią, nes tave veža į turistų užtvindytas vietas. Be to, ekskursijos kainuoja tikrai nemažai, ypač, kai viską reikia padauginti iš 4 asmenų, ir ypač, jeigu jas užsisakai kruiziniame laive. Todėl, net jeigu sugalvosite kažkur keliauti, palaukite, kol išlipsite į krantą ir jus pasitiks minia vietinių „kelionių organizatorių“ arba tiesiog taksistų. O dar papildomai pasiderėję, tikrai nemažai sutaupysite. Tik turėkite omėny, kad jeigu imate vien taksisto paslaugas, jis tik nuveš jus į kelionės tikslą, o ten greičiausiai teks ir vėl mokėti, jeigu norėsite patekti į kokią nors daugiau lankytiną vietą. Patys vos taip nepasimovėme. Norėjome nuvažiuoti iki krioklio, o pasirodė, kad jis nemenkai mokamas (apie 50 USD žmogui). Nesumokėjęs ir neįėjęs į parko vidų, krioklio nepamatysi J Smagiausia patirtis buvo, kai Meksikoje mums pasiūlė „transfer to the beach“ už 60 USD žmogui su visokiais ten alia papildomais privalumais, į kurį nuvažiavus savo jėgomis už 10 USD taksistui, pasirodė, kad paplūdimys visiškai nemokamas :D

Kas liečia patogumo ir aptarnavimo pačiame laive, mes likome labai patenkinti pasirinkdami MSC kompaniją. Maistas puikus ir įvairus, pagalba operatyvi ir visapusiška, personalas labai draugiškas, pramogų daug ir jos tikrai kokybiškos. Labai džiugino profesionalūs pasirodymai kiekvieną vakarą, kurie tikrai nieko bendro neturi su turkiškais bajeriais. Profesionalūs vedėjai, aktoriai, dainininkai, šokėjai, akrobatai, gimnastai džiugino savo meistriškumu ir vertė aikčioti iš susižavėjimo.

Kalbant apie techninius niunsus, turėkite omėnyje, kad nuomojamo automobilio negalėsite palikti uoste, taigi, netgi turėdami mašiną, iki laivo turėsite keliauti taksi iš Miami downtown‘o. Geriausiai būtų prieš kelionę instaliuoti Uber programėlę, nes, keliaujant su ja, kainos mažiausios. Išlipus iš taksi, jūsų lagaminus iš jūsų kėsins paimti kruizo darbuotojas. Mes apie tai buvome įspėti, todėl atidavėme be jokių abejonių. Jis uždėjo MSC etiketes, davėme jam „tips‘ų“ ir ramiai, mojuodami rankomis, nuėjome registruotis. Mums minėjo, kad įlipus į laivą, lagaminai jau lauks mūsų prie kajutės durų, tačiau jų nebuvo! Pasidarė šiek tiek neramu, bet pagalvojome, kad gal tiesiog reikia daugiau laiko ir nuėjome į privalomus saugumo mokymus. Kažin, ar ką nors ten girdėjau apie tas liemenes ir avarinius išėjimus, nes visą laiką mintys sukosi apie lagaminus. Atidavėme visą savo turtą pirmam prie taksi pripuolusiam vyrukui! Ar tikrai galėjome juo pasitikėti! Gal čia koks apsimetėlis svetimus lagaminus prie laivo surinkinėja! Iš mokymų į savo kajutę kone bėgau ir… lagaminų NĖRA! Taigi, patarimas, įlipę į laivą iš karto paklauskite, kur yra jūsų lagaminai, nes jie nevisada yra sustatomi prie jūsų kajutės.

Viso kruizo metu mes nesinaudojome internetu, buvo galimybė pirkti WIFI, bet vėlgi gavome patarimą, kad to daryti neverta, nes labai lėtas, daugiau vargo su juo, negu naudos. Pastebėjome, kad kartais net nebūdavo jokio ryšio, net telefoninio, bet, kaip jau rašiau ankščiau, tai labiau privalumas, negu trūkumas.

Apie lankytinas vietas nebesiplėsiu, jau ir taip parašiau ilgiausią įrašą savo gyvenime :) Savo grožiu labiausiai pakerėjo Meksika, tikrai norėčiau čia sugrįžti ilgesnėms atostogoms. Daugiausiai charizmos ir charakterio turi Jamaika, čia per tokį trumpą laiką sugebėjome susipažinti ir pabendrauti net su keliais labai šiltais ir įdomiais vietiniais žmonėmis, tai pasijautėm tikrai nemažai sužinoję ir patyrę. Dar lankėmės privačioje Bahamų saloje ir Kaimanų salose, o kelionės pabaigai turėjome pasilikę porą dienų Majamyje. Pirmą dieną skyrėme Everglades nuotykiams su krokodilais, o antrą tiesiog poilsiui Miami South beach, kuriame ir gyvenome. Apie Everglades galėčiau dar visą atskirą paragrafą parašyti su patarimais ir įspūdžiais, bet jaučiu jau pavargote skaityti :D Tad jeigu kažkam įdomu, parašykite man asmeniškai  info@artisokas.lt.

Džiaugiuosi, kad iš atostogų parsivežėme tokį didžiulį įspūdžių bagažą, tai vienareikšmiškai praturtino mūsų gyvenimą. Visas keliones planuoju pati, tai pasitaiko įvairių niuansų ir netikėtumų, bet tame ir yra visas įdomumas, taip kaupiasi patirtis. Mes mėgstame nuotykius, o nuotykiai mėgsta mus, todėl gyvenimas niekada nebus nuobodus ;)